Četrtek, Maj 06, 2021
A- A A+

Avantura - Danska

Danska

Skupaj z mojo boljšo polovico sva že sredi poletja razmišljala kam bi šla?! Seveda, nekam kjer se bo lovilo. Padla je odločitev - GREVA NA DANSKO. Sprva sva planirala obisk zahodne obale vse do zadnjega dne, ko sva se odločila za vzhodno obalo, ker je globja obala tam. In res, 3.9. popakirava vse v avto in greva iz Kopra v Ljubljano, na praznovanje srebrne poroke, ki se je malo zavlekla in sva zato iz Ljubljane odrinila šele okoli 11h naslednjega dne... Skozi Karavanški predor in čez Avstrijo in evo nas v Nemčji, kjer naju pričaka napis STAU! in nas spremlja vse do Münchena, kar je bilo precej utrujajoče. Okoli 23h nekje pred Hanovrom se odločiva za postanek, ki se je zavlekel do jutra. Zgodaj zjutraj pa GASSS naprej mimo Hanovra, Hamburga in kmalu sva prečkala mejo...

(no, več na posnetku) http://www.youtube.com/watch?v=jzRLVxlEF5w

Prišla sva v mesto Sødenborg, prijazno manjše staro obmorsko mesto z svojo naravno luko in starim gradom iz 12. stoletja. Poiščeva turist info in pa ribiško trgovino, kjer sva dobila prave in zelo koristne informacije. Napotiva se v Mommark, majhno ribiško naselje s kampom, ampak žal je bil kamp popljavljen in zato sva morala improvizirat z nastanitvijo. Zavrtim telefon in že dobim hiško v Avgustenborgu. Kmalu ugotoviva, da je kamp tik ob ogromnem kompleksu psihiatrične bolnišnice, kjer se lahko bolniki prosto gibajo!

Ampak pomembnejši je bil Avgustenborški fjord kakor norišnica Smile. Janja si je zadala za ciljno ribo morskega lista, jaz pa morsko postrv. Prvi dan se zaradi močnega vetra in dežja nisva odločila za ribolov, sva si pa zato pripravila naveze in kupila črve za talni ribolov.
Drugi dan je že bila akcija. Ker veter ni pojenjal, sva šla lovit v Sodenborški kanal, ki je znan po tem, da v njega zaidejo vse vrste rib. Natakneva črve na trnke in vrževa v morje, ko prideš prvič v takšno popolnoma drugačno okolje ne veš kaj pričakovati. Po nekaj minutah začutim prijem in na suhem je prva polenovka, sicer manjša, ampak šteje Smile. Lepo jo spustiva. Sledil je močnejši prijem in evo ga morski list z rdečimi pikami ....mmmm.... kmalu za tem tudi Janja ujame svojo prvo ribo, polenovko. Ker je sledilo zatišje se odločiva za premik, kjer sem ujel še par manjših listov in polenovk, Janja pa je prišla na svoj račun z lepim rjavim morskim listom!

Veter je pojenjal, zato sva šla tretji dan v Mommark, obetavna lokacija, z lepim lovobranom in svetilnikom na koncu, ampak do tja je bila težka pot, veliki spolzki kamni, ampak se je splačalo. Nalovila sva se morskih listov, kakšnih 10.

Fant v ribiški trgovini nama je rekel, da je najpreprosteje če vijačiva, na silikon v kanalu ali pa na žlice v fjordu. Seveda sva ga poslušala in si šla ujet vsak svojo polenovko na silikon, počasi skačeš po dnu z silikonsko ribico do 10cm to je to. Jaz sem si pa še vedno želel postrvi. Četrti večer se odločiva, da bova poskusila na žlice v fjordu ravno pod najino kočico, ampak nisva vedela kaj pričakovati, saj namreč nihče ni lovil. Premetavala sva žlice po nasvetu od Danskega proizvajalca Hansen, 5 do 7cm. Po kakšni slabi uri premetavanja iz pomola Janja začuti prijem in tukaj je famozna morska postrv. Srebrno zlata z črnimi pikami, majhnimi plavutmi in ostrimi zobmi. Ta nama je dala volje in šla sva pogledat na rt fjorda, plitva voda, premetavava, nič kaj obetavno in evo ga, drugi Janjin prijem, zategnjena zavora kar poje...po krajši borbi je tukaj lepa morska postrv, kakšnih slabih 50cm. Sledilo je slikanje in vrnitev. Saj sva že imela v hladiniku dovolj listov. Ostali dnevi so bili podobni temu, Janja je veselo ujela še nekaj postrvi, jaz sem žal doživel le dva močnejša neralizirana prijema.

Zadnji večer v Avgustenborgu pa sva naletela na jato škombrov (skuš), bilo jih je res veliko, kar tepli so se za najine žlice, in še celo med škombri, je morska postrv našla Janjino žlico. Z prekrasnim sončnim zahodom se je zaključil najin ribolov na Danskem.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=XcIpxSk5p-c
Obiskala sva še mesto Ribe z vikinškim centrom, kjer sva si ogledala kako so živeli vikingi.

Sledila je pot nazaj, ki je tekla kot po maslu. Ob 6h zjutraj sva štartala in ob 24h prispela v Koper.

Za konec naj povem, loviti nepoznane ribe v neznanem okolju je res nekaj neprecenljivega in to v odlični avanturi ! Res enkratno !